Scrappa stort..

Bild

Ja, då var det då dags för mig (roolz) att bjuda på lite inspiration igen och den här gången blir det en somrig LO.  Jag vet inte riktigt hur ni gör, men personligen brukar jag aldrig scrappa stora foton (inte små heller för den delen), utan bara standardstorlek. Med den här LO:n hade jag tänkt precis samma sak, men så kom det sig som så att min man skulle skriva ut fotot åt mig, för en speciell teknik som jag ville testa och då blev det väldigt stort. så ja, det var ju bara att köra på det då..😉  

Tekniken som jag använt till själva fotot är så kallad transfer, där man skriver ut sitt foto i en laserskrivare (kopiatorn funkade kanon) och sedan täcker med packtejp (tänk på att skarva ganska mycket på tejpen, så att inte fotot trillar isär i nästa moment). Sen sköljer man fotot under ljummet vatten, samtidigt som man gnuggar bort allt papper. Kvar blir då motivet som fastnat på den transparenta tejpen. Jag hade en idé om att sätta fotot direkt på det blå mönstrade papperet, men det kändes inte riktigt rätt för just det här projektet, så jag monterade det på kraft-CS istället.

Det syns kanske dåligt på bilderna, men tejpen ger verkligen en häftig effekt, lite skrovlig och distressad. :)  och just fotot är ett av mina absoluta favoritfoton på min underbara dotter, taget för 2 somrar sen på Apelvikens camping iVarberg. Titeln speglar lite våran underbara semester och lyder ”LYCKA är att få plocka snäckor vid havet”.

Denna underbara somriga pappersserie heter ”tiffanys”  och kommer ifrån ”we R memorykeepers”. Förutom det har jag bland annat även använt diverse Prima-blommor (och blad), lite metalldekos ifrån Tim Holtz och en supersnygg pärl-girland ifrån Magnolia..

//roolz

Bild

7 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Inspiration, Layouter, Scrapptorget, Tekniktips

7 responses to “Scrappa stort..

  1. Åhhh så supersnyggt!
    Fattar 0 av det där med fotot men det gör ingenting eftersom jag ändå inte gör LO:n,hahaha
    Ha det gott och önskar dig en trevlig helg
    Kram//Y

  2. Eva

    meeeeeeeen guuuuuuuu så fiiiiiiiiiiiiint!!!!

  3. roolz

    Tack vad gulliga ni är..🙂 har uppdaterat med lite bättre foton nu också..

    Åh, transfer-tekniken är superlätt, fastän det låter lite knasigt kanske.. hihi..

    kram

  4. Pingback: Scrapptorget.. « Roolz's Blog

  5. supersnyggt! tekniken verkar spännande! och färgerna helt ljuvliga!

  6. Ja, jag instämmer i kören!! Wooooooooow vilken LO. och så häftigt med fotot… Måste jag prova, men får nog be om en TUT för att klara av det!! *skrattar*

    Kraaaaaaaaaam

Kommentera

