Skogstokigt a la Cyllan

Tiingeliing!!!

Idag är det min tur att visa upp ett par alster som jag skapat med stämplarna ifrån Skogstokiga. Om ni undrar var man beställer dessa läckra stämplar så är det via Petras blogg där ni hittar en rullist med alla stämplar och där hittar ni även en mailadress för att ta kontakt med Skogstokiga om ni skulle bli sugna på att shoppa😀

Grattis-cirkeln och gunghästen fick mig att tänka BABY-kort så det fick det bli. Färglade hästen med mycket färg. Embossade texten i rosa. Hittade en dekorationsbrads jag köpt på Panduro´s rea i min sortimentlåda och bakom den satte jag en lite bit organsaband. Gunghäst-motivet satte jag på 3D-kuddar.

Dottern var bjuden på kalas så jag gjorde två enkla paket tags men hjälp av Grattis-cirkeln. Jag embossade texten på det  lila pappret och klippte ut runt stämpeltrycket men längtst upp klippte jag ut en lite ögla som jag gjorde hål i med min håltång för att fästa tagen på paketet.

Hittade matallfärgat wellpapper på ortens pappersaffär som jag klippte ut hjärtan i. Böjde till pappret lite för att få lite liv i det och sen fäste jag en bit mönsterapper under. Siffran 7 i vit chippboard för i den åldern är man ju stolt över sin ålder😀

 Jag föll verkligen pladask för Grattis-cirkeln (som tyvärr är slutsåld inne hos Skogstokiga men hon har en hel del andra grattis stämplar) och eftersom vi har rätt många festliga tillfällen i sommar passade jag på att även göra ett flaskkort med stämpeln. Först gjorde jag stommen till flaskkortet av cardstock sen embossade jag texten i vitt och limé. La texten lite utanför kanten för att få en skön effekt.

Dekorerade mitten med blommor och Biet, som jag klippt ut och vikte upp vingarna lite på innan jag fäste det mitt bland blommorna. Dekorerade  ränderna med guld och svart glitterlim.

Sist men inte minst gjorde jag ett (hjärtligt) TACK-kort. Embossade TACK –stämpeln direkt på mönsterpappret och skrev egen text med liknande bokstäver. Lillan med Hjärta färglade jag i Cyllan stil (d v s myycket färg) – använde mina Copic-pennor och satte lite organge glitterlim i hjärtat. Även Lillan är fäst på 3D-kuddar så att hon kom upp lite från bakgrunden.

Nu vill jag avsluta med att säga ett Hjärtligt-Tack till Petra på Skogstokiga för att vi fått äran att skapa med de här häärliga stämplarna.

Ha en fortsatt bra dag allihop
Kraaam C

9 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Skogstokiga

9 responses to “Skogstokigt a la Cyllan

  1. Mmmmm så mycket fint du gjort. Gillar flaskkortet JÄTTEmycket.
    Det där med metallwellpapper måste jag kolla upp.. himla snyggt =)
    Kramar//Y

  2. uuuuuuuuunderbara saker Cyllan… Älskar de runda paket-korten!! Sååå himla snygga!! Å så många blommor du använt!!😀 Supernjas…supersomrigt!!

    Kraaaaaaaaaam

  3. Wow!
    Så himla fina saker du skapat! Gillade verkligen flask-kortet… och tack-kortet!
    Läckert tjejen…!

    KRAM!

  4. Snygga alster du gjort!! Gillar hur du stämplat på flask-kortet!

    Kram från mig,
    Eivor/Ejja

  5. Jättefina saker du gjort!
    Min favorit är också hur du stämplat grattis-ringen på flaskkortet!

    Kraaaam!

  6. Lilla07an/Maria

    verkligen jättemegafina saker Cyllan!🙂🙂🙂

  7. Eva

    Så läckra alster, gillar de små paketen med cirkeln.
    Najssssssss…..

  8. Wow wow så mycket underbart du gjort!
    Flaskkortet blev så läckert.

    Kram Anneli

  9. Underbara alster Cyllan!🙂

Kommentera

