SolskensBarn…

Bild

Ja, då var jag (roolz) tillbaka här igen, å gissa om jag blev glad när Yoli frågade om jag hade lust att fortsätta att gästa även under sommaren. :)  Och idag vikarierar jag för Yoli..

När jag såg Lindas inlägg häromdagen, där hon blivit utmanad att skapa utan färger, blev jag inspirerad att haka på och göra något som jag inte alls är van vid. Nämligen att scrappa med gult.. En färg som jag länge nästan hatat, men nu vill lära mig att scrappa med. ;) Till historien hör det faktum att jag för länge sen köpte på mig massor av Sassafras-papper, som bara blivit liggandes. Jag har nämligen inte kunnat förmå mig själv att scrappa med dem och jag antar att det är lite förknippat med att de ofta är just gula. Men nu tog jag mig i kragen och faktiskt scrappade med mina lite bortglömda gula papper. Dock kan man väl säga att jag fuskade liiiite, eftersom jag smackade på med så mkt rosa (=min favoritfärg) jag bara kunde, allt för att känna mig lite mer trygg med den gula.. *fniss*

Men men, här är den då. Titeln lyder ”SolskensBarn” och är gjord med jättesöta genomskinliga bokstäver som jag fått av en god vän. Jag tror att märket är Cloud9design.

Förutom papper och dekos ifrån Sassafras Lass har jag även använt en hemgjord journalingruta, rosa (jul-)papper ifrån BasicGrey, en vit filt-stjälk ifrån Prima, rosa blommor (också ifrån Prima), hemgjord gul mist, vit bollfrans, samt gula loppis-blommor som jag kletat ner med vit fluff-färg..

Ja, det var vad jag hade att bjuda på idag, men mer inspiration ifrån mig får ni senare under veckan..🙂

//roolz

Bild

8 kommentarer

Filed under Färginspiration, Gäst-DT, Layouter, Scrapptorget

8 responses to “SolskensBarn…

  1. Riktigt läckert!
    Jag har oxå lite svårt för just gult… och lila… hmmm…man kanske skulle utmana sig själv till att använda dessa färger på nästa projekt…! ; )

  2. Superfint och jag tycker det är så lite gult så man tänker nästan inte på det alls =))
    Kul att du vickar!
    Kram//Y

  3. Älskar Sassafras, och den här LO’n är riktigt jäkla snygg! Riktigt fint med alla detaljer som klumpas ihop och ramar in fotot~

  4. roolz

    tack.. =) vad gulliga ni är.. mmm.. jag har också funderat på gult och lila.. tror att det kanske vore snyggt.. väldigt utmanande om inte annat.. 😉

  5. Underbart underbart!! Håller med dom ovan… Gult är svårt men du får det att bara se sådär naturligt och läckert ut… Något jag aldrig lyckas med…😛 hihi

    Kraaaaaaam

  6. Vilken utmaning…men du klarade den med glans och LO:n bidde bara såå snygg.
    Kul att fåå se mer av dina skööna alster under hela sommaren – välkommen tillbaka
    Kraaam C

  7. roolz

    Tack tack *bockar å bugar*.. jag har faktiskt kommit på mig själv med att leta efter gula dekos i scrapbutiker efter denna LO.. så vem vet, gult kanske blir nya favvofärgen.. *fniss*

  8. Pingback: Scrapptorget.. « Roolz's Blog

Kommentera

