Inspiration med Tim Holtz nya pappers-stacks.

Bild

Bild

***

Ja, nu var det då dags för mig (Roolz) att blogga mitt sista inlägg som gäst-DT här på Scrapptorget och då blir det lite Tim Holtz-inspirerat. Jag har nämligen använt papper ifrån de tre nya pappers-stacksen (”Lost & found”, ”Vintage Shabby” och ”Retro grunge”), kombinerat med några av dekorationerna i hans egen linje.

Först ut är en LO som jag gjorde som ett litet projekt tillsammans med tjejerna i min studiecirkel, där vi scrappade efter samma skiss, vilket såklart var jätteroligt. Jag har dessutom länge velat hitta på något riktigt skoj med ”Folie-art”-tekniken som Yoli visat i sin blogg för länge sen, något som passade riktigt bra ihop med just det här konceptet. Halvcirkeln i cardstock är då täckt med folie och övermålad med akrylfärg i olika nyanser av blått och sedan skuggat med lite svart. De mönstrade papperen kommer ifrån stacken ”Vintage Shabby” och titeln lyder ”an everyday MOMENT”. Blommorna och kapsyldekosarna har jag gjort själv, superlätt och riktigt ekonomiskt..😉

***

Här näst kommer ett litet grattiskort som jag gjorde till min systerson på hans 2-årsdag. Stämpeln kommer ifrån ”Tingtura design” och är färglagd med tombows. Det roliga är att min systerson ser nästan precis likadan ut som pojken i trädet (och minst lika busig om inte annat), så den var ju minst sagt perfekt för det här ändamålet. Jag målade lite fräknar på honom också, för att få en ännu busigare look, men det syns lite dåligt på fotot. Papperen kommer ifrån stacken ”Retro Grunge” och det som är lite speciellt just med dessa stacks är att de förutom 12″-papper även innehåller 6″, ATC, bårder och 2″-förminskningar av samma motiv, ett ganska originellt koncept.

***

Och sist men inte minst en LO som jag gjorde på en scrapträff häromdagen, med ofantligt många foton, för mig som nästan aldrig scrappar med fler än 1..😉 Men det var faktiskt lättare än jag trodde att få ihop så många foton när jag använde mig av en sån där film-strip i filt (från Prima). Då hade de liksom en given plats och var betydligt lättare att placera. Bakgrundspapperet kommer ifrån stacken ”Lost & Found” och det prickiga papperet är ”bazzil swiss dots”, den exakta färgen kommer jag tyvärr inte ihåg. Jag har även använt ”cameo roses” (ifrån Prima) och lite blommor ifrån Primas nya ”E-line”-serie, som för övrigt innehåller en mängd snygga dekos till bra priser.

***

Sen vill jag bara passa på att tacka hela teamet för att jag fick chansen att gästa här i en månad, det har gått fort men varit så trevligt.🙂 Tack..

//Roolz

Bild

6 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Inspiration, Kort, Layouter, Scrapptorget

6 responses to “Inspiration med Tim Holtz nya pappers-stacks.

  1. Jösses vilka fina alster! Gillade den sista LO´n såå mycket! Liftvarning…
    Hoppas på att se dig här snart igen…!
    KRAM! Sophia

  2. Underbart underbart!! ja, vad mer kan man säga!! Dina LO:er får mig alltid att le från öronen!!😀 hihi

    Du är verkligen en inspirationskälla och det är så fantastiskt roligt att ha haft dig med oss här!!

    Kraaaaaaaaaaam

  3. Superfina!
    Och jag som sett LOna live kan verkligen intyga att de är riktigt läckra!

  4. roolz

    tack tack *bockar och bugar*.. ni är så snälla.. å det har varit sååå kul att få visa upp sig lite.. *ler*

  5. Eva

    Åååå såå snygga och jag gillar den första skarpt, snygg färgkombo och snyggt med sv/vi foto.
    Ha det gott och hoppas vi ses snart igen
    Kram

  6. Pingback: Inspiration med Tim Holtz nya pappers-stacks.. « Roolz's Blog

Kommentera

