Snart är det Morsdag!

Skapat av Annica H.

Ja, så var det dax för Morsdags alster! Jag har för första gången gett mig på att göra ett Clear Album. Det var rätt klurigt tyckte jag! Det gäller att tänka till, så att det ser ok ut från båda sidor? Dessutom var det svårt att fota!? Hoppas att det syns någorlunda vad jag har gjort i alla fall!

Albumet handlar (till största delen) om mig och min dotter. Jag har använt produkter från bla. Prima, Graphic 45, Tim Holtz och Hambly. Alla de underbara texterna är rub ons från Melissa Frances.
Detta är det första uppslaget.

Det andra uppslaget.

Och det tredje uppslaget, där även pappa fick lite plats! Även om detta är till Morsdag, så har han en viktig roll.

Slutligen lite dekorering av baksidan.

Ja detta var vad jag har knåpat ihop till Morsdag! Hoppas att alla mammor där ute får en underbar dag på söndag! ♥

Tack för mig!

* * *

I år är inte tiden på min (Cyllans) sida men Morsdag är något jag tycker man ska fira såå för att svärmor ocksåå skulle få ett handgjortkort hem i sin brevlådan så fick det bli ett enkelt kort där jag utgick ifrån mönsterpapper. (har redan gjort ett kort till min mamma nämligen… :-D)

Till min stora glädje hittade jag detta papper från Cosmo Cricket – Material Girl i min pappersmapp med ett tema som passar svärmor, som gillar och sy. Jag spann vidare på temat när jag letade efter dekorationer till mitt kort – band, knappar och säkerhetsnålar.

Hittade några blommor i min blomburk som jag tyckte matchade formen på blommorna som fanns i mönsterpappret. Dekorerade mitten med småå knappar i samma färg som blomman och i den orange blomman satte jag en röd blingsten.

Säkerhetsnålarna fäste jag med Strong&Precise Glue. Även de som jag satte fast på banden klistrade jag fast så att de inte skulle ”hoppa” runt utan sitta som jag ville. Jag skrev texten med dymobokstäver som jag klippte isär.

Ha en fortsatt bra dag och en skööön Morsdag på söndag

Kraaam C

* * *

Ja, så var det då min, Lilla07ans, tur att visa vad jag pysslat ihop inför morsdag.

Jag brukar faktiskt inte göra något direkt speciellt utan köper väl mest en blomma till min mamma. Men i år har jag slagit på stort och gjort ett minialbum med några verser och foton på barnen. Vi får hoppas hon uppskattar det🙂


Hon är ju både mor och mormor så titeln fick se ut så här.


På första uppslaget valde jag en bild på mina döttrar och en vers.


Min äldsta dotter på ett par bilder. Som ni ser har jag valt att dekorera enkelt. Jag är ganska enkel av mig och tycker det räcker med några få dekorationer.


Dotter nr 2 fick också ett uppslag🙂


Ytterligare en vers och en avslutande bild på döttrarna tillsammans.


Å så lilla baksidan.🙂

Det var det jag hade att visa idag.

Tjing/

***

Även jag, Linda/Knorrigt vill passa på att visa upp årets obligatoriska kort till min mamma. Så här ser det ut:

 

 

***

Det var allt vi hade att bjuda på idag.  Hoppas att ni fått en del inspiration till era egna morsdag-alster!

6 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Inspiration, Lilla07an/Maria

6 responses to “Snart är det Morsdag!

  1. Tack för all häärlig Morsdags inspiration ni bjöd på tjejer – suuperhärliga alster!!!
    Kraaam C

  2. Underbara alster från alla er duktiga tjejer ,men det första albumet wow säger jag bara🙂

  3. Eva

    Alltså alltså alltså………… så fina alster. Här kunde man hitta härliga detaljer på varenda ett utav dem. Superfin inspiration som jag tackar för.

  4. Så himla massor med URsnygga saker ni har gjort gänget!!! Album, kort och ja… bara så mycket för ögat att kika på… Jag ska titta lite till för jag har nog inte sett alla goa detaljer ännu!!!😀

    Kraaaaaaaaaaam

  5. Anonym

    Fint album, men du har stavat ”daughter” fel. Det skrivs med a, inte med o.

  6. Hej Anonym!
    Mig veterligen så har jag skrivit ett a, men när jag förvrängde texten för att få den i ”cirkel”, så blev det så där? Annars har fingrarna slunkit på tangenterna, och då må det vara hänt.🙂
    Tack för att du tittat förbi!
    Mvh Annica H

Kommentera

