Snart Morsdag…

Hej, hej…!

Jo, det stämmer, haha… det är jag, Sophia, som huserar här idag med.

Nu tror ni säkert att jag fått fnatt …. eller gömt resten av Scrapptorget-tjejerna…  ;  ) Hoppas att jag inte tröttar ut er alldeles nu när jag kikar in för tredje dagen i rad….  =  )

Idag har jag ett kort till min mor att visa upp.

Min mor älskar gult! Gula blommor har alltid varit en klar favorit för henne. Jag minns att jag en gång, när jag var ungefär 10-12 år, tog mina sparpengar och cyklade iväg till blomsteraffären och köpte en fin bukett med ljust gula rosor till henne. Bara för att liksom…  Det var mycket uppskattat!

 

Hon är även en sådan person som faktiskt kan titta ut på gräsmattan och glädjas över maskrosornas vackra fägring ( dvs, innan de bara blir till skräpiga dunbollar!  )…..

Morsdag-kort

Det här kortet kommer hon att få iår. Det är ett 10x10cm stort kort. Alldeles lagom att stickas in i paketet med den gula orkidé som jag tänker ge henne.

Morsdag-kort i gult

Den maffiga nejlikan på kortet är ifrån IKEA. Hittade den när jag var dit för någon vecka sedan. Tänk vad man kan fynda där, haha!

Annars har jag hållt kortet väldigt rent och enkelt. Kraft cardstock till bas, spillbit av Magnolia-papper, en bit gul spets, lite chestnut roan-chalk på kanterna och en {ippity}-stämpel på insidan. Det behöver inte alltid vara så ”välarbetade” saker. Det kan räcka gott med ett 10-minuterskort…

 

Om du tittar in här imorgon så får du bl a se vad mer hon kommer att få i morsdag-gåva…

På återseende!

 

KRAM!  // Sophia

2 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Kurrebo / Sophia, Scrapptorget

2 responses to “Snart Morsdag…

  1. hihihi det går väl inte att få för mycket av Sophia!??

    Superfint kort… Å blomman är ju bara såååå snygg!!😀

    kraaaaaaaam

  2. Helén

    Näää, inte tröttnar vi på dig inte!🙂

    Håller med dig, ibland passar det bättre med det enkla och det här kortet var så fint. Maffigt med den stora gula blomman!

Kommentera

