Sophia har skapat:

Hej, hej…!

Idag är det min tur att visa upp vad jag har skapat med det mer än generösa sponsorpaket jag fick ifrån Hobbyhärvan.

Här är en bild på alla de godsaker som jag fick att leka med.Mmmm… underbara papper ifrån Papirdesign, söt stämpel ifrån Bildmålarna, massor med spets och band, blommor , vackra metallfjärilaroch en hel liten flaska med lila blingstenar!

Hobbyhärvan sponsorkit

Först gav jag mig på att göra ett kort med den söta stämpeln. Jag gjorde en likadan vikning som Yoli visade upp för några dagar sedan. ( Biga ditt kort som vanligt på mitten, biga sen på mitten av den ena fliken. Nu har du fått ett z-format kort som kan stå stadigt. ) Det blir verkligen läckert tredimensionellt!

Hobbyhärvan kort

Motivet har jag färglagt med distresser och vattenpensel… såå galet roligt…. och en gnutta svårt ;  ) Men jag håller precis på att lära mig distressmålning… bara till att träna, träna, träna..   ;  )

Stansade ut några blommor med mina retroblomme-punchar. Måste säga att jag bara tok-gillar de stansarna! Man kan göra så mycket olika blommor med dem!

Här har jag dessutom gått på med Martha Stewart´s doily lace-punch på blombladen…

Jag tyckte att kortet såg lite stelt ut och ville då mjuka upp intrycket lite. Lösningen blev att stansa hela ena kanten med en border-punch. Ger en läcker effekt  ;  )

Hobbyhärvan kort närbild 1

Sen klippte jag ut en liten banner och stämplade texten ” Hej kompis” på den. Därefter monterade jag 3d-kuddar på den innan jag satte fast den på kortet. Lite 3d-lack på blommorna på bilden förhöjde intrycket ytterligare och ger en lite lyxigare känsla.

Hobbyhärvan närbild 2

***

Jag hade turen att få med mig en BIA hem ifrån den senaste scrappträffen jag var på. Givetvis ville jag testa att leka lite med den oxå…  =  )

Det blev en liten egengjord bok där jag skall skriva upp det som behöver handlas hem.

Kraftig kartong, ifrån ett emballage, kläddes med mönsterpapper innan jag stansade hål i pärmens sida. Eftersom, det här är en bok som det är tänkt att ha med sig i väskan,så har jag valt att hålla utsidan ganska ”platt”. Mer utstickande dekorationer skulle alltför lätt ramla av… Men några blommor och en utstansad hjärtebård fick ändå pryda framsidan…

Shopping-notebook

En liten titt på hur insidan är uppbyggd…. (Jag plockade de randiga sidorna ifrån ett gammalt oanvänt skrivblock.)

I den här boken har jag gjort flera olika avdelningar. En var till mina fem barn, en till maken och en flik till allmäna hus/hem-saker.Här är det tänkt att skriva upp storlekarna på barnens kläder och skor ( på den rosa sidan ) och sen skriva in i boken vad det är som barnen saknar, exempelvis strumpor eller badkläder.

Nu hoppas jag att jag skall slippa stå där på affären som ett fån och fundera över vem det var som behövde vad….  ;  )

Shopping-notebook insidan

***

Såå… då har jag visat ett kort och en liten bok… då har jag bara en LO kvar att visa upp.  =  ) En Lo med foto på alla mina fem ungar/änglar/monster  ;  )

Mina 5 ungar

Först stansade jag runt hela kanten med MS-stansen ”Heart Lace” och chalkade med chestnut roan.

Därefter tog jag tillvara på en drös med spillbitar ifrån de andra alsterna. Kompletterade med söta blommor och fjärilar.

close-up nr 1

Jag hade fått med en bit vacker brodyrspets. Den passade jag på att prova en, för mig, ny grej. Jag tråcklade ihop spetsen till en liten blomma och fäste en fjäril på toppen. Måste säga att jag tycker att spetsblomman blev fin! Det här är klart något jag kommer göra fler gånger!

close-up nr 2

Ännu en närbild…. här ser man dessutom de två tags som jag har skrivit lite privat jouraling på och sen stoppat ner bakom fotot.

Tack Hobbyhärvan för att jag fick skapa med ert material! Det var såå roligt!!

Nu återstår bara för mig att önska er alla en riktigt trevlig helg!
Hoppas att ni fann någonting att inspireras av…

~KRAM! ~

6 kommentarer

Filed under Alter, Hobbyhärvan, Inspiration, Kort, Kurrebo / Sophia, Layouter, Scrapptorget

6 responses to “

  1. Sååå underbara alster… Å dessa papper var så ljuvliga. Härligt varm lila också…. me likey!!😀 haha

    BIA-albumet var bara för sött… Gillar det massor… Å allt annat kanonläckert som alltid när du rör vid något..

    Kraaaaaaam vännen!!

  2. Mia

    Oj, vad fina grejer du har fått till.
    Brodyr blomman är jättesöt.
    Ha en skön helg, Mia

  3. Helén

    Så mycket fint du har skapat! Det går ju jättebra med färgläggningen, blev kanonfint! Det där blocket var väldigt smart. Hur många ggr har man inte kommit hem med nåt som redan fanns i garderoben…😉

  4. Jättefina och söta alster du skapat!!

    Eivor/Ejja

  5. Åhhh vilket härligt kit du fick. Jag ÄLSKAR LILA.
    Och så mycket fint du gjort med det.
    CANONers helt enkelt =)
    Kram//Y

  6. Eva

    Så himla fina alster, och så snyggt att använda kantstansen runt lo kanten.

Kommentera

