Teamets tolkningar- majtävling 2:a inlägget

Hejsan!!!

Mitten av maj, och igår var jag på bröllop. Så vackert och så romantiskt ………. mmmmm. Hoppas verkligen  jag fick några fina bilder som jag kan scrappa senare….

Idag fortsätter vi med att visa teamets tolkningar av maj´s månadstävling där man ska skapa i färgtemat lila / grönt / brunt och ytterst lite av vitt / svart i detaljerna. Vill du vara med så hittar du regler och mera info HÄR.

Vinsten är ett paket som är sponsrat av Hanna´s Pysselstuga och du vinner även en Gäst-Dt plats i juni månad här på Scrapptorget.

* * *

Hej hej!

Nu så är det min (Yolis) tur att visa en liten lila/grön tolkning och som ni vet, så älskar ju jag just denna färgkombon så för mig var det mer glädje än utmaning att skapa detta lilla kort.

Min älskade mamma fyllde år 1 Maj så jag passade på att låta henne få detta lilla kort då.  Mycket 3D-känsla får man av denna enkla vikning – som består av att man bigar kortet som vanligt på mitten och sedan bigar man framsidan på mitten den också.😀 Lätt som en plätt, men effektfullt.

När kortet är stängt ser det ut såhär. Så man får tänka efter lite så att man inte limmar fast nånting så det inte går att öppna. *skrattar* Nejdå, vad får er å tro att jag höll på att limma igen kortet!? haha… Visst längtar man till våren och att Syrenerna ska slå ut. När dom blommar då vet man ju att sommaren är här och ”sommarlovet” börjar – så var det iaf för mig när jag var yngre – då mina föräldrar har syrenträd i hela trädgården.😛

Som vanligt mycket blommor! Stämplat på ett av Majadesigns nya papper, mistat och inkat med distresser. Ja, det blir ju så läckert när man får kladda loss på papprena – å jag tycker inte man behöver vara rädd för att våga sig på exakt samma tekniker på mönstrade papper såväl som på enfärgade.😀 Det blir lika läckert oavsett.

Det trevligaste med detta kort är ju att det står så bra av sig själv och att man kan få nästan hur mycket djup som helst beroende på hur mycket man drar ut kortet. Visst är denna lilla Magnolia-tjejen dessutom bara för söt. Jag stendiggar kissemissen också.😛 Banderollen kommer från hÄnglar och är bara så användbar.

Det var allt från mig!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaamar//

* * *

Tiingeling!

Även jag, Cyllan gav mig på den här färgutmaningen. Jag, som gillar färg, saknade att få lägga till lite gult och orange på mitt kort, men är det en färgutmaning såå är det😀

Inspirationen till mitt kort fick jag ifrån de läckra Kruk-kort jag sett andra göra  men då jag gillar att göra saker på mitt eget sätt fortsatte jag och spåna för alla har redan sett fantastiska blomsterdekorationer i dessa krukor (och jag är inte såå haj på att få ihop många blommor snyggt ;-) ) men kanske kunde man göra en blomma av knappar?? Jag har ju en burk full med knappar, som jag tyvärr inte använder såå ofta på mina alster och till min stora glädje hade jag många lila knappar i min burk 😀

Även mina Glue-Dots, som mest legat i mina gömmor sedan jag började använda dubbelhäftande tejp, kom till väl pass igen för man kan ta loss dem lite försiktigt om man skulle sätta en knapp lite fel. Eftersom jag gillar att ha med 3D effekter på mina kort fäste jag knapparna ovan på varandra. Hittade några hjärtformade knappar i min burk som gav en härlig kontrast till allt det runda i blomman. Jag satte även dit en söt lila fjärilsknapp som jag köpte på mig sist jag var i syaffären. När jag tittade på mitt knappkort i dagsljuset såg jag till min fasa att de mörklila knapparna glimmade i blått och det fastnade även på bild men jag kan lova att i verkligheten är de mörk lila (tror jag i alla fall😉 )

Runt hela kortet har jag stämplat med en ”till dig”-stämpel ifrån Tingtura i min nyaste distressfärg, Crushed Olive. Jag tyckte kortet blev lite mörkt i färgen, såå jag duttade en prickkant längst texten  för att fånga upp prickmönstret i det bruna organsabandet jag satte runt blomkrukan. Rosetten limmade jag dit.

När jag gjort klart mitt stora kort, upptäckte jag att det blev väldigt tungt av alla knappar – alltså ett kort man nog ska lämna över personligen (fniss) så jag gjorde även en mini-variant på mitt stora kort.

Byggde likadant med knapparna här fast använde en mindre mängd knappar så att brevbäraren orkar bära ut det…hihiii😀

Kraaam C

* * *

Hej, hej….

Kurrebo här… även jag vill ju passa på att inspirera lite  ;  )

Jag har roat mig med att göra två kort i totalt olika stilar. Det första är ett litet kort med en  Tim Holtz-stämpel….en av mina nyaste små ”leksaker”  ;  )

Tim Holtz i brunt, grönt och lila

 Först inkade jag in pappret med distresser i färgerna ”Bundled Sage”, ”Dusty Concord” och ”Brushed Courdoroy”. Sen sprayade jag på lite vatten med en minimister, lät det dra in i pappret lite och torkade sen bort överflödet med en bit hushållspapper. Det här gör att pappret bli lite oregelbundet fläckigt och ger lite mer liv och djup till det hela. När pappret sen var helt torrt, så stämplade jag motivet med ”Vintage Photo” och ”Walnut Stain”.

För att hålla det hela enkelt så monterade jag det sen på en bit brun cardstock och knöt en enkel rosett av organzaband.

Nästa kort jag gjorde är också väldigt litet. Bara 10×10 cm.

Älska, njut och lev!

Till det här kortet har jag använt mig av brun cardstock till stommen, lila Bazzill dotted cs som jag inkat kanterna på och stämplat den söta textstämpeln på. Hittade den i en REA-låda som InkyWings hade med sig på den scrapträff jag var på. *Såå glad för det!*

Motivet är en helt underbar digistämpel som jag färglagt med distresser och penselpenna. Gillar verkligen den söta hatten… tror att den kommer att användas ganska flitigt  ;  ) Skall bara bli lite bättre på det här med att måla med distresser. Såå roligt… men inte alltid det lättaste….  =  )

Med dessa små mini-kort vill jag visa att det faktiskt inte måste vara kort i klassiska 15×15 jämt. Och de behöver inte alltid vara så väldekorerade. Less is more…  ;  )    Sen kan det ibland kan det vara mer passande att ha ett lite mindre kort.. tex i en blombukett.

 

Tack för mig… ha en underbar söndag!

KRAM!  // Kurrebo

 * * *

Här kommer då lite inspiration ifrån mig (roolz) i form av en LO. Titeln lyder ”photoshoot med pappa i underbart HÖSTVÄDER” och de här fotona är så typiska för min ”lilla” Alva, som glatt poserar framför kameran vid alla möjliga tillfällen. Just den här gången var hon och pappa på väg hem ifrån dagis, när hon bestämde sig för att de skulle ta lite fina höstfoton (på henne såklart) och hon poserade flitigt, medan hon dirigerade pappa bakom kameran.  :) En riktig liten foto-diva alltså..

Sländorna är utklippta ur ett Kaiser-papper och sedan lackade med ”glossy accents”. Blommorna har jag gjort själv av lite silkespapper och distressfärg, väldigt enkla men jag gillar dem..😉

När jag var i den lokala sybehörsaffären häromdagen snubblade jag över det här coola bandet, som passade perfekt till den här LO:n. Den lila misten har jag gjort själv genom att blanda distressrefill ”dusty concord” och perfect pearls ”pearl” med vatten i en sprayflaska, ett enkelt och ganska billigt knep för att fixa mister själv.

 

//roolz

Bild

  * * *

 Underbara tolkningar, tusen tack tjejer för eran härliga inspiration och vill du vara med, så har du några dagar kvar på dig att  göra ett bidrag. Skicka det senast den 24 maj till evja70@spray.se (minska gärna bilden till 500*500 pixlar) och märk mailet med månadstävling. Alla bidrag och vinnaren presenteras den 30 maj.

Kram kram…….

3 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Gäst-DT, Kort, Kurrebo / Sophia, Layouter, Månadstävling, Scrapptorget, Teamets tolkningar, Yoli Design

3 responses to “Teamets tolkningar- majtävling 2:a inlägget

  1. Eva

    Underbara tolkningar!!!

  2. Sååå helt underbara tolkningar tjejjer… tokgillar dem en massor…😀

    Åhh Cyllan… de där knappiga kortet är bara sååååå dödens läckert… Är helt såld på det å måste införskaffa en massor med knappar så jag också kan göra ett liknande kort…😛 Härligt…

    Kraaaaaam

  3. Men så fina kort!!
    Bara älskar knappkortet! Hur läckert som helst.

Kommentera

