”Dream” med vinsten ifrån Engströms…


Ja, nu tänkte då jag (roolz) visa upp vad jag skapat med den fina vinsten som jag fick ifrån Engströms, nämligen allt detta:

Paketet innehöll orange och turkos cardstock, papper ifrån Quick Quotes ”by the bay”, blommor och swirls ifrån Prima, chalkdyna (också den ifrån Quick Quotes)  och några olika band.

Av allt detta fina skapade jag en LO och ett kort. Förutom vinstmaterialet använde jag även stickles, glossy, en dymo-remsa och distress ”walnut stain”.

Jag satte orange CS bakom hela LO:n för att hålla ihop det lite, men det syns ganska dåligt på bilden.. På kanterna på det blå papperet har jag dessutom använt en ”edge scraper” och distressfärg att sota med.

Som fotomatta rev jag av en bit wellpapp från emballaget som kitet låg i och sotade det med walnut stain och den turkosa chalkdynan. Sen gjorde jag även små fjärilar av turkos CS, genom att rita av die-cut:sen, sota och lägga på stickles, ett lätt sätt att göra egna dekos som matchar alstret. På den oranga die-cut-blomman (och det turkosa hjärtat på nästa bild) har jag lagt ”glossy accents” (3-D lack) lite slarvigt, så att det inte täcker hela bilden, utan ger illusionen av att man stämplat och embossat swirlar på. Ett litet knep som jag kom på när jag helt enkelt inte orkade lacka en hel stor bild.. 😉

Den här  blå våg-swirlen är också en die-cut och den är ju bara sååå fin, både i färg och form..  :)  Titeln var också den med på die-cut-arket, men jag bestämde mig för att trimma den ganska mycket runt kanterna och färga in det vita papperet med den turkosa chalk-dynan, för att den skulle smälta in lite mer..

Sen gjorde jag även ett litet snabbt minikort, för att kanske sätta i en blombukett eller liknande. Där ser man också hur fint det orangea nätbandet krullar sig i topparna.. *I love*

ja, det var allt jag hade att bjuda på för idag. Tack så mycket till Engströms för det fina paketet, det var en riktig utmaning, för mig som aldrig annars scrappar med orange, men så fint och jätteroligt att få göra något lite annorlunda. Tack..🙂

//roolz

Allt materialet är sponsrat av Engströms.

4 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Inspiration, Kort, Layouter, Scrapptorget

4 responses to “”Dream” med vinsten ifrån Engströms…

  1. Åh, så fint du har gjort! Riktigt läckert!

  2. underbara alster vännen!! Älskar LO:n som bara är så himla stämningsfull!!😀 supersnyggt kit du fått också!! Vårigt o läckert…😀

    Kraaaaaaaaaaaam

Kommentera

