Konfirmation…?

Hej allesammans!

Idag är det Kristi Himmelfärds Dag och då komer det att vara många av landets ungdomar som tar sin första nattvard.

Kristi Himmelfärds Dag förknippas nästan lika mycket med konfirmation som pingsten gör med bröllop…

Såå … idag tänkte jag då passa på och visa er några enklare konfirmationskort. Dessa är tänkta att ge till två killar och då fick färgskalan bli av det lite mera maskulina slaget. Men man kan ju lika gärna ändra färgerna lite och få ett väldigt ”tjejigt” kort om man nu hellre vill det.

Det första kortet har motivet i en oval. Detta var ett önskemål, då mottagaren får ovala manchettknappar i present.

Konfirmationskort nr 1

Om ni kikar ordentligt så ser ni att pappret med text är en sida ur en gammal psalmbok som jag fyndat på loppis. Jag rev ur de sidor som handlade om just Kristi Himmelfärds Dag. Dessa knycklade jag till lite, samt chalkade för att få ett än mer slitet och gammalt utseende.

Och det andra kortet har, passande nog, motivet i en rektangel… och manchettknapparna matchar såklart den formen…  =  )

Konfirmationskort nr 2

Motivet, korset med blommorna,  är ett nyförvärv ifrån Inkadinkado. De gör helt underbara clearstamps som passar för alla tillfällen. Måste erkänna att jag har utveckalt en liten form av habegär efter deras stämplar…  ;  )

Jag har sen färglagt motivet med distresser. Just blommorna var lite pillriga att måla… men det var samtidigt otroligt skojigt! Dock är jag fortfarande nybörjare på detta… men jag skall nog få kläm på tekniken så småningom. För det är ju såå roligt! Tycker att det blir mycket snyggare än när jag ”kletar” med promarkers…

Nåväl… det var allt jag hade att bjuda på idag. Hoppas att ni alla får ha en riktigt fin, ledig dag och att regnet håller sig borta.

Ha det gott… så ses vi här snart igen!

~KRAM! ~

Sophia

4 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Kurrebo / Sophia, Scrapptorget

4 responses to “Konfirmation…?

  1. Helt otroligt ”enkla” supersnygga,stilrena kort.
    CANONers helt enkelt =))
    Jag är också tokig i Inkadinkado, sååå många superfina stämplar.
    Ha en bra helg!
    Kram//Y

  2. Eva

    Nu får man fynda sig en psalmbok, så snyggt att använda och stämpeln var verkligen fin. Svårt att göra lite mer maskulina kort men du har lyckats.
    Snyggt!!!

  3. Jättefina kort och du har lyckats hur bra som helst med färgläggningen!🙂

    Kram Helén

  4. Underbart underbart kort Sophia!!! Älskar gamla boksidor, det för så mycket för kortet!!

    Ja, verkligen suuuuuupernajs!!

    Kraaaaaaaam på dig…

Kommentera

