Layouter från Annica!

 

Nu har jag äntligen kommit igång med att göra layouter igen! Jag har varit fullständigt fast i att altra så länge, så det känns jättekul att göra layouter igen! Dock blir man ”ringrostig” när man håller upp för länge…😉

Denna layout är till min BOM. Så sakteliga fylls den med alster. Den här Lo´n handlar om konsten att vara bekväm med olika situationer. Journalingen är av privat karaktär, så jag har gömt den på en tag bakom fotot.
Titeln kändes passande både till tanken med layouten, och till fotot, som är taget av duktiga Carola Harnesk.

Papperen kommer från Prima och Inkido. Även wellpappen kommer från Inkido. Jag roade mig med att skära ut en ”ram” ur papperet med skalpellen. Under den satte jag spets, och monterade sedan det hela på wellpappen med 3D tejp. Textrutorna i titeln har jag skrivit ut på datorn. Sedan doodlade jag, och distressade dem lite. Fjärilen i hörnet är klippt ur mönsterpapperet.

”Hat” och ”home” är chipboard som jag helt enkelt gnuggat med Distress Ink, Black Soot. Jag ville ha ett lite råare intryck på dem.

De flesta blommorna kommer från Prima. De minsta blommorna som ser ut att vara gjorda av porslin som kommer från vår lokala pärlshop. Här ser du också tagen bakom fotot. 

Scallop cirkeln som fjärilen sitter på är en ”chippis” från Prima. De har fantastiskt snygga chipboard dekos till sina olika pappersserier tycker jag. Praktiskt när de kommer i ett 12 tums ark också!

Ja, det var bidraget till min Bom!  Nästa layout handlar om vänskap. Fotot föreställer min väninna, och om du tittar noga så finns även jag med på ett hörn… 

Blommorna gjorde jag av ett band som jag tror är från Pink Paislee? Rätta mig gärna, jag har inte så bra koll på sånt… I centrum av blommorna satte jag knappar. Löven i metall är från Tim Holtz.

Uppe i hörnet här, så har jag använt snöfärg. Riktigt roligt och snyggt! Det är lättare att göra det ”tjockt”, än vad det är att få samma effekt  med akrylfärg eller gesso.

Blomrankan har jag skurit ut med skalpellen ur mönsterpapperet. Lite metalldekos blev det på den också. Om du tittar noga här, så bör du se mig? Jag syns som en vattenstämpel i hörnet av det gröna papperet. Om det heter Bästa Vänner, så måste väl ändå båda vara med?
Den röda cirkeln, är en ram från ett papper från Pink Paislees julserie. Den fick röda pearls på sig som dekoration.

Journalingen är en underbar rub on från Kaiser. Jag tyckte att den passade perfekt här!

Den här layouten gjorde jag efter en skiss som duktiga Moma på AOS har gjort, som en av utmaningarna till Scrapmästare 2010. Om du tittar in hos Allt Om Scrap, så passa på att kika på de fantastiskt fina layouterna som ”vår egen” finalist Linda har gjort!

Tack för att du hängde med ända till slutet! ♥

 

5 kommentarer

Filed under Layouter

5 responses to “Layouter från Annica!

  1. roolz

    superfin.. =) å jag gillade verkligen hur du gjort med de små orden, smart att liksom rama in dem lite..

    //roolz

  2. WOW! Den första LO´n är såå vacker! Hittar nya saker hela tiden på den. Helt underbar!

    Den andra LO´n är bara såå cool med vattenmärket! Så fiffigt och rolig idé.

    KRAM!

  3. Helén

    Kanonfina båda två!! Den första är helt ljuvlig med alla detaljer, ramen, spetsen osv och den andra är ju bara så läcker med bilden på dig!

  4. Du är otroligt kreativ! jätte vackra los! kul att se =)

  5. Hlet makalöst vackra är dom tjejjen!! Å ringrostig!??? Vart vart vart?? jag kan inte se nåt rost på din kreativitet gällande LO:er iaf!! *skrattar*

    hihi

    Kraaaaaaaam på dej!!

Kommentera

