Majblomman – teamet inspireras vidare…

Teamet:

Hej hej!

I dag fortsätter vi på Majblomme-temat och visar upp ännu fler alster inspirerade av Majblomman på något vis. Jag tycker som sagt att detta är ett helt underbart sätt att engagera sig på och det ger så mycket för dem som pengarna går till… Ja, så självklart ska vi väl alla uppmärksamma Majblomman lite extra nu – å att den dessutom är söt som socker gör ju inte saken svårare!

Här kommer Yvonnes kort med majblommefärger (nästan iaf)

***

Hejsan……. då tänkte jag (Eviebee) visa min Lo som jag har gjort till den här utmaningen. Har ju använt de här färgerna tillsammans mer och mer och gillar verkligen färgkombinationen. Jag har valt ett foto som jag tog förra våren när jag var ute på en härlig promenad.

Pappren kommer från Bo Bunny -Sweet pear dot- och Maja Design -carpe diem- där jag använt båda sidorna. Chalkade och rivna kanter och en symaskinssöm. ”Blåsippan” är letterstickers från American Craft -Dear Lizzy-.

Charm och säkerhetsnål från Tim Holts .

Halvpärlor i spetsen och utmed fotot. Här kan du läsa mer om blåsippan då den i vissa delar av Sverige är fridlyst, jag tycker att den är vackrast där den står och verkligen försöker synas med sin underbara färg.

Det var allt från mig idag…..ha det gott!!

***
Ja, å här kommer min (Lilla07ans) tolkning av utmaningen.


En LO om min yngsta dotter Molly och hennes humör. Grönt är en av mina favvo-färger, men även blått är ju bara sååå härligt. Hoppas ni alla köper maj-blommor i år, den är en viktig liten blomma.


***

Årets Majblomma – HÄR läser du mer om den!

***

LÅT DIG UTMANAS!

Var med och scrappa för barnens framtid eller
bara genom att inspireras och uppmärksamma…

Regler:
Skapa ett valfritt alster inspirerat av Majblomman.
Blogga ditt bidrag och länka här genom MisterLinky
så att vi enkelt finner ditt bidrag
Vi vill ha ditt bidrag senast den 18/5



&

Sponsrar vinsten!
Ett trevligt kit med blommor och stämplar.

***

Kraaaamar//

2 kommentarer

Filed under Lilla07an/Maria, Teamets tolkningar, Utmaningar

2 responses to “Majblomman – teamet inspireras vidare…

  1. Underbara alster tjejjer… Gillar hur ni inspirerats!! Så snyggigt… å jag gillar verkligen dom där färgerna tillsammans, får nog göra något mer av detta!!😛

    Kraaaam

  2. Hejsan

    Har länkat till mitt bidrag i Majblommetävlingen. Gjorde dessvärre fel första gången så mitt namn står två gånger men bara en av dessa funkar….

    V.H Annethe

Kommentera

