Dags och så ett frööö…

Hej och hallåå! Cyllan här…igen😉

Jag har ägnat mig mer åt trädgården än pysselbordet den sista månaden men så blev det  min tur att inspirerar här i bloggen igen så då  jag fick stanna inne en dag och sätta mig vid pysselbordet för att knåpa ihop något att visa er (vilket var suuperkul det med)😀
Fast jag kunde inte släppa min trädgård helt och hållet som ni snart kommer att få se för det blev ett kort som innehåller fröpåsar som jag ska ge till någon som delar mitt intresse att påta i trädgården.

Jag är inte så haj på det här med kortvikngar men när jag fick idén att göra det  här kortet visste jag att jag ville göra det med någon sorts vikning så jag provvek ett kort tills jag blev nöjd med vikningen och sen använde jag  provkortet som mall när jag vek orginalet. Lite enkelt är mitt kort uppbyggt såå här…..

Utgick ifrån fröpåsen och vek pappret så att jag fick en ruta som är lite större än själva påsen = del 1. Sen vek jag den vikna delen en gång till så att så att pappret blev vikt i 3 delar där del 3 blir själva utsidan på kortet. Gjorde del 3 lite bredare än de andra viken för att ville att framsidan skulle vara lite större. Är inte så bra på att förklara men jag hoppas ni kommer att förstå när ni ser de olika delarna av kortet😀

För att ni ska förstå min förklaring på vikningen lite bättre såå börjar jag  med att visa mitt kort ifrån insidan och ut. Jag dekorerade de båda vikningarna till fröpåsarna med mönsterpapper ifrån Cosmo Cricket. Använde min kantrivare och chalks för att smutsa ner papprena lite (för trädgård och smuts hör liksom ihop på någotvis😀 ) Fröpåsarna  har jag köpt på nätet – gillade att fröna var ekologiskt framtagna och så gillde jag att påsarna var gammeldags bruna vilket är snyggare (enligt mig) när man ska scrappa med dem😉

För att fästa fröpåsarna på insidan, satte jag fast bruna brads i det gröna mönsterpappret innan jag fäste mönsterpappret i kortet. Dekorerade med lite brun bast som jag knöt och satt runt bradsen och fäste med en klick klister.

När man öppnar kortet ser man det första uppviket (del 1) och på den hade jag tänkt och skriva min hälsning så jag dekorerade den med lite mönsterpapper (det blommiga pappret är ifrån My Minds Eye), blommor från Prima med en röd brads i mitten, lite bast och så skrev jag GRATTIS med vita form bokstäver.

För att kortet inte ska vikas upp knöt jag ett prickigt organsaband runt kortet. Bandet satte jag fast under mönsterpappret, som jag än en gång har jag använt kantrivaren och chalks på. Virade lite ljus bast runt mönsterpappret innan jag satte fast det med dubbelhäftande tejp. Än en gång använde jag mig av gula blommor från Prima med en röd brads i mitten. Texten har jag som vanligt tryckt ut på min dymo.

hÄngeln har jag färglagt med Promarks och för att hon skulle få rätt trädgårdsutseende chalkade jag lite på hennes förkläde, tröjärmarna och händerna. Prickarna på bandet runt hennes hår och de slitna delarna på byxorna har jag fått fram genom att använda Blender-pennan.

♥♥♥

Nu rymmer jag tillbaka till min trädgård…hihii😀
Ha det så gott!
Kraaaam C

3 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Kort

3 responses to “Dags och så ett frööö…

  1. Uuuunderbart liten gåva Cyllan och ja… det blommar ju bara av å titta på den! Älskar när du använder hänglar och sådana motiv man inte är van att se på dina alster. Du får just dom stämplarna att bli så annorlunda och Duiga och bara det säger ju allt om dig min vän!! Bästa bääästa!!😀

    Kraaaaaaaaaaaaam

  2. Eva

    Så söt liten present! Så bra stämpeln passade och härliga färger du har använt tillsammans.
    Kram

  3. Så himla fiffigt och vilka snygga fröpåsar =)
    Kul att skicka sånt.
    Kramar//Y

Kommentera

