Majblomman – teamet inspireras!

Teamet:

Hej hej!

Ja, nu är det dags för alla våra små godingar runt om vårt land att sälja årets majblomma och jag tyckte att den var så himla läcker i år. Ja, verkligen något att låta teamet hämta inspiration i från och skapa något härligt för att hjälpa till att uppmärksamma den både vackra och väldigt godhjärtade Majblomman. Jag hoppas att du också köpt en i år!

HÄR kan du läsa mer om Majblomman!

***

Yoli visar:

Ja, som ni förstår så tycker jag att Majblomman både är viktig och ett fantastiskt sätt för både oss vuxna och för våra barn att visa engagemang och hjälp åt varandra. Att dom dessutom är så hiskeligt söta och i år också väldigt våriga och läckra gör ju inte saken sämre.Här har ni min tolkning:

Det fick bli en Layout på mig och min älskade syster inspirerad främst i färgerna. Men tittar man lite under ytan så jobbar både hon och jag väldigt aktivt för att ge barn en ljusare framtid och ja, vi har väl väldigt stort hopp i att barn alltid är värda en andra chans…


Inkat papper och rivit bitar av gamla vackra
och naturligt slitna blad.

Tags, läckra blommor, ranka och läckert nyckelhål.

Underbara hjärtan från Inkido.

Snörning med hampasnöre.

Cirkel i kraftig koppar-tråd.

Det var det från mig…
se nu till att scrappa Majblommigt du med!
Kraaaaamar//

***

Då tänkte jag (roolz) visa upp mitt första gäst-DT-alster som inspiration till den här utmaningen, men först vill jag bara tacka så mycket för vinsten och möjligheten att få gästa här under Maj-månad, det ska verkligen bli jättekul. Men nu över till min LO, där jag har använt ett av mina nya favoritfoton på min dotter och våran ena katt, som kramas hårt, men kärleksfullt.. Jag blev lite extra glad när jag såg att utmaningen var just att inspireras av årets majblomma, för i år är ju färgerna bara såååå fina.

Titeln lyder: Alva och Gizmo Kramas


Handgjord blomma av grönt vävliknande tyg:

Fotomatta av samma gröna tyg:

Filtdekoration som jag har målat med akrylfärg:

//Rose-Marie/roolz

Bild

***

Tjohoo! Här har ni mig och mitt kort som jag blev så inspirerad till att göra när jag såg majblomman. Den är så fin i år tycker jag!

Jag har målat den nya Magnolia grodan med Distress pads men prickarna runt grodan har jag gjort med Copic Sketch pennor. En lite häftig variant av bakgrund som jag hittade på min inspirationsrunda på internet.

På kortet har jag satt dit lite snurklor, gamla knappar med grönt floss i och hängt en hänge från en av knapparna. Tanken va ju att det skulle vara en fluga men visst måste det finnas någon groda som tycker om bin också?! *skratt* Jag hade nämligen bara detta hänge så den fick duga till detta kort.

Textstämplen har jag stämplat med Vintage Photo och satt lappen på 3D kuddar. Lacestansen är Martha Stewart och jag absolut älskar den! Den vita bomullsspetsen kommer från min mammas gamla gömmor.

Tack för mig denna gång och hoppas verkligen ni nu tar er an denna utmaning med Majblomman som inspiration!

***

LÅT DIG UTMANAS!

Var med och scrappa för barnens framtid eller
bara genom att inspireras och uppmärksamma…

Regler:
Skapa ett valfritt alster inspirerat av Majblomman.
Blogga ditt bidrag och länka här genom MisterLinky
så att vi enkelt finner ditt bidrag
Vi vill ha ditt bidrag senast den 18/5

***

&

Sponsrar vinsten!
Ett trevligt kit med blommor och stämplar.

***

Kraaaamar//

14 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Layouter, Teamets tolkningar, Utmaningar, Yoli Design

14 responses to “Majblomman – teamet inspireras!

  1. roolz

    åh, Yoli.. den där LO:n är ju heeeelt underbar.. total liftvarning på den asså.. 😉

    kramis

  2. Tack vännen!! Din är också helt helt ljuvlig!! Liftvarning på den också!!😀 hihi

    Å ditt lilla grodkort Veronica är grymt… vill också ha en liten grodprins!!😛 hihi

    Kraaaaaaam

  3. Pingback: Majblomman… « Yoli Design

  4. Jätte snygga alster tjejer!

  5. Eva

    Helt otroligt snygga alster. Vågen till er!!!

  6. Nu har jag gjort mitt bidrag🙂

  7. Saga

    Tack yoli. Det var en bra utmaning tycker jag🙂

  8. Tack ni som är med och gjort bidrag!! Superläckra!!😛

  9. Har lämnat mitt bidrag via Mister Linky och hoppas att det funkade🙂

  10. Tack för en rolig utmaning, så härliga färger att inspireras av!🙂

  11. Hej,

    Härlig utmaining som jag inte kunde låta bli*ler*.
    Mitt bidrag finns ”hos” MisterLinky.

    Hej från mig,
    Eivor/Ejja

    http://www.eivor.blogg.se

  12. Härlig utmaning!
    Min tolkning finns ”hos” MisterLinky*ler*.

    Hej från mig,
    Eivor/Ejja

    (försökte att skriva inlägg tidigare, men ser det inte. Med risk för att det blir två inlägg av mig, skriver jag igen)

  13. Nu har jag också länkat mig. Lite på håret med tiden, kanske. Men bättre sent än aldrig, right?😉
    Superfina bidrag ni fått in! Lycka till tjejer!🙂
    Soliga hälsningar från Lillgrodan

Kommentera

