Tävlingsdax- Maj…

 

Hejsan!!!

Då var det dags för mig (Eviebee) att dra igång maj månadstävling, som är en färgutmaning.

Priset i denna tävling är sponsrat av Hannas Pysselstuga, samt att du vinner en Gäst-DT plats under juni månad här hos Scrapptorget.

Färgerna jag vill att du ska använda är LILA / GRÖNT / BRUNT.

REGLER: För att vara med i tävlingen behöver du skapa ett alster (kort, lo, eller något altrat) med dessa färger, du får tex. stämpla ditt motiv på vitt papper med svart dyna + att du får använda hudfärg när du färglägger, samt små detaljer med svart/vitt men sen gäller det att hålla sig till färgteamat.  Du får blogga ditt tävlingsbidrag när du vill och länka då  till Scrapptorget. Vinnaren kommer att röstas fram av teamet på Scrapptorget.

Maila ditt bidrag till evja70@spray.se och förminska bilden till 500*500 pixlar senast den 24 maj. Märk bidraget månadstävling.

* * *

Här kommer mitt inspirations alster som jag gjort till den här tävlingen. Jag har använt stämplar ur det senaste vårkitet från Magnolia, samt blad från en äldre kollektion. Jag har färglagt med MCP-tekniken och då bara använt brunt, lila. grönt och hudfärg.

Papper kommer från Ladybug -Field of roses- och -Spring Blossom-. Lila cardstock som kortstomme och brun cardstock under stämpelmotivet. En rosett knuten i vackert brunt organsaband.

Blad rankan har jag målat två stycken av och klippt ut samt isär och monterat fast med 3D kuddar så att det skulle sitta på lite olika höjd. Dekorerat med pearlmaker i pastellgrönt. Här kan man även se att jag slipat alla kanter på pappren med sandpapper för att få litet slitet intryck.

Hoppas jag kunnat inspirera dig till att vara med i tävlingen, jag längtar till att få se just ditt bidrag. Nästa söndag kommer några ur teamet att visa sina alster så jag hoppas du kikar in igen.

* * *

Tävlingen sponsras av Hannas Pysselstuga, samt att vinnaren får vara Gäst-DT under juni månad här hos oss på Scrapptorget.

Lycka till!!!

10 kommentarer

Filed under Månadstävling, Scrapptorget

10 responses to “Tävlingsdax- Maj…

  1. JÖSSES vilket fint kort du gjort.
    Supersnyggt!
    Kram//Y

  2. Wow! Det här kortet var bara så superfint!
    Duär verkligen duktig på MCP-tekniken… såå vackert färglagt!

    KRAM!

  3. Woooooooooow vilket helt underbart underbart kort… Å tävlingen är ju helt i min smak!! japp japp vad skoj det var att skapa till denna!! hihi😛

    Kraaaaam

  4. Pingback: Lila, grönt och brunt… « Eviebee's Blog

  5. Jätte kul tävling! Mitt bidrag är inskickat samt publicerat på min blogg🙂

  6. Vad fint!! Jag ska skicka in mitt bidrag nu, och har publicerat det i min blogg!
    Tack för en rolig tävling🙂
    Kram

  7. Pingback: Teamets tolkningar- majtävling 2:a inlägget « ScrappTorget

  8. Bic

    Hej, nu har jag skickat in mitt bidrag.
    Kommer lägga in den i min blogg oxå.
    Rolig tävling, då man inte scrappar dom färgerna ihop. Men det blev ju bra tillslut när man hade tänkt till.

  9. Lila är en riktig utmaning för mig, men jag lyckades få till ett bidrag iaf. Har lagt upp det i bloggen med. .)

  10. Maiden

    Tjoho!
    Nu är jag med med mitt bidrag!🙂
    Kram
    Maiden

Kommentera

