Varmt Välkomna & Farväl med stor sorg!

Hej hej vännerna våra!

I dag händer det grejer på Scrapptorget – både ledsamma och fantastiskt glada!

***

Vi börjar med att Tack vår underbara Mija!

Ja, Mija, vad ska jag säga mer än att jag känner mig så ledsen över att behöva ta farväl av dig och din skaparlust som så enkelt smittar av sig till oss alla här på Scrapptorget. Tänk att man alltid kan finna så otroligt mycket kreativitet inne hos dig – och färger på dina LO:er som får en att tappa andan. Ja, tack för allt du gjort och för allt påhittigt du bidragit med på Scrapptorget.

Men lite tröst är det att jag/ vi kan besöka din blogg när helst vi vill och ändå få ta del av allt läckert du skapar! Å det hoppas vi såklart att alla ni som kikar in här också kommer att göra – alltså fortsätta följa Mija och hennes skapande som alltid har en extra detalj eller något nytt och nyskapande på sina alster.😀

Här har ni ett urval av allt läckert Mija bjudit på hos oss:

TACK så otroligt mycket Mija!

***

Vi vill också tacka Annlouise som gästat oss i April!

Tack Annlouise för all inspiration du ger oss och våra besökare. Dina alster får en att tappa andan och bli helt snurrig av dina grymma detaljer, välvalda dekorationer och färger mm. Ja, du är verkligen helt totalgrym och jag hoppas att det blir fler gången du gästar oss – ja, då blir det ju tredje gången gillt i så fall! *skrattar*

Här är ett urval av det Annlouise bjudit på:

TACK Annlouise!

***

Nu till välkomnandet av nästa Gäst-DT
och även en ny förmåga att glädjas åt här på Scrapptorget.
Vi börjar med vår nya Gäst!

Ja, vi vill såklart välkomna Rose-Marie/Roolz som kommer att gästa oss under Maj och visa upp sin kreativitet här hos oss då. Ja, så spännande detta ska bli tjejjen!!😀 Hjärtligt välkommen hit är du!

***

Som ny Designer på Scrapptorget
presenterar vi stolt:

Ja, vi har den stora äran att presentera 1000-konstnärinnan Sophia/Kurrebo som Designer här på Scrapptorget. Hon är en romantisk blomtokig och helt fantastisk skaparinna av både kort och layouter. En glad prick med stort engagemang i allt hon tar sig för och ja, helt enkelt en ny glad och frisk fläkt för oss här att få ha med oss.😀 Som sagt… se och beundra och ja, ta del av allt härligt som Sophia kommer att ha å bjuda på här inne.

***

Hej, hej!

Om ni bara visste hur roligt och spännande jag tycker att det är att få vara del av detta stora, underbara och fantastiskt kreativa team! Det känns såå fantastiskt! Jag tänkte att jag skulle ge er en kort presentation av mig…

Jag heter Sophia, men kallar mig oftast för Kurrebo ute på nätet.

Jag är lyckligt gift med min stora kärlek och tillsammans har vi 5 underbara barn i åldrarna 22 månader – 10 år. Det är de som är min stora inspirationskälla och framförallt de som jag scrappar.

Scrappat har jag gjort sedan sensommaren -06, då jag nyss fått en ny digital kamera och tog massor med fina foton. Dessa ville jag ju ta hand om på ett roligt sätt och hittade då scrapbooking.

Min stil har varierat en hel del. Just nu är det lite åt Shabby Chic eller vintage-hållet . Men även en eller annan mer stram och grafisk Lo passerar mitt scrappbord =  ) Chalk, distresser, rivna kanter och spetsar och blommor…ja, det kommer ni att hitta på de flesta av mina alster, men jag gillar även att leka med masker och stansar….

Jag har mest gjort layouter, men på sista tiden har det blivit en hel del kort… =  )

Här är min presentations-LO… vackra MajaDesign-papper, spetsar, blommor och blad! *mums!*

En close-up på en söt liten sak jag gjorde… pinwheel kallar jag dem, kan inte komma på det svenska ordet, haha.

…en läcker pärlranka som får slingra sig fram över sidan, små alfabets-stickers och massor med blommor…

…och svart spets runt hela LO´n.

Jag hoppas att jag skall kunna bidra med en hel del roliga tips och finurliga
knep samt massor med inspiration!

En sak till om mig… Jag älskar utmaningar!  =  )

Massor med Kramar från hela//

7 kommentarer

Filed under Kurrebo / Sophia, Scrapptorget

7 responses to “Varmt Välkomna & Farväl med stor sorg!

  1. Helén

    Ja, det var verkligen ett inlägg med blandade känslor! Det är alltid tråkigt att behöva säga hejdå till någon, men nu får vi i alla fall se fram emot att ha Sophia i vårt team!!🙂

    Kram Helén

  2. Ja, jag säger som helén!! det är alltid lika ledsamt att ta farväl!! Men vi är sååå glada att du är med oss Sophia!! Yeaaahhh så skojj vi ska ha det!!😛 hihi

    Kraaaaaaam

  3. Eva

    Tusen tack Mija och Annlouise, och varmt välkomna Kurrebo och roolz

  4. Underbart bra medlem får ni!!! Kurrebo *me like*. Synd är det ju såklart att Mija slutat.

    Ska bli kul att se vad både gästen och nya medlemmen hittar på!

    Ha det bäst!

    Kram Camilla

  5. Tusen tack för alla söta ord!

    Kramar Mija

  6. Taaack tjejer!
    Ert välkomnande värmer gott! Nu skall det bli såå roligt att få vara med och inspirera …!

    KRAM!

  7. Tusen tack till Mija och Annlouise, och varmt välkomna Sophia och Rose-Marie!

Kommentera

