Så mycket Kärlek – Inspiration Tant Scrappa

Bara titta vilket underbart paket jag vann från Tant Scrappa. Det är hennes härliga månadspaket som jag hade nöjet att få tillskickat mig. Det består av cardstock och mönstrade papper från Glitz serie Vintage Love. Härliga filtdekorationer från Prima och så klart några chipboard-ord, spets, blommor, fjädrar och pebbles. Ett mycket inspirerande och lättscrappat paket.

Det här fotot har jag haft liggandes länge och jag bara älskar såna här gamla bilder. Nu scannade jag in det och så skrev jag ut på matt fotopapper och i lite mindre storlek än orginalet.

Basen är ett ljusgrått cardstock i färgen vintage som jag distressat med distress-ink i färgerna Walnut Stain och brushed cordoroy samt sprayat med glimmermist i färgen creamy chocolate, massor av blommor och härliga fågelfjärdrar pryder kanterna. De nya embossade blommorna från Prima i form av ”retro”blomma har jag piffat till lite då jag inte alls gillar den ursprungliga formen, jag har helt enkelt spetsat till blombladen och sedan vikt ihop dom lite. Ett tips för att använda den gamla uttjatade retroblomstansen igen som ligger där i lådan…🙂.

Chipboard-ord som jag behållit i den ursprungliga färgen då jag tycker att det gick så bra ihop med papprena. Filt-rankan har jag smutsat ner lite med distress-ink för att den inte skulle lysa så mot det andra lite shabby

Den stora blomman har jag gjort genom att klippa ut cirklar i olika storlekar ur ett av mönsterpapperna, jag klipper på frihand för att det inte ska bli så perfekt. Sedan har jag knölat ihop dom och rivit lite på kanterna. Montera dom på varandra och överst en av de nya embossade (tillklippta) blommorna från Prima som även syns till vänster. På kanterna har jag glittrat lite med glitter-stickles i färgen Platinum. I mitten av blommorna har jag satt små mini-pebbles som jag färgat med alco-ink i silver.

Ett kort av lite spillbitar.

De härliga bokstäverna kommer från Glitz. 

Blomman är utklippt ur lite spillbitar och ihopmonterad. Överst har jag satt mini-pebbles och så har jag glittrat till det lite med glitter stickles i färgen platinum.

//Annlouise

9 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Layouter, Scrapptorget, Tant Scrappa

9 responses to “Så mycket Kärlek – Inspiration Tant Scrappa

  1. Helt galet vackert!! LOVE..

  2. Ja, jag säger som Mija… Helt galet vacker alltså!! Sådana detaljer, färger och ja, den är bara helt fantastiskt vacker. Så himla läckert foto också!!

    Älskar ditt sätt att pimpa till retro-flower på också. Jag gör också det ibland, men dina blev ju bara för snygga alltså!!😀

    Kraaaaaaaaaam

  3. JÖSSES!
    Vilket härligt paket du vann och vad fint du gjort.
    Gillar verkligen din spillbitsblomma
    Kramar//Y

  4. Helt underbar LO, så många fina detaljer. Och blommorna (båda) så läckra. Nu blev det allt liftvarning!!!!! Jätte snyggt Annlouise, klappa dej flera gånger på axeln…..:))))

  5. Layouten är helt fantastisk!!!

  6. OMG!!! Så snyyyyygggt!!! Så härligt paket och dina alster som du gjort är bara så mmmmmm.

  7. Sonja

    Underbart som alltid vännen!

  8. Jag säger som ovanstånde , helt galet vacker alltså. så snyggt du har fått ihop allt.
    Layouten är helt underbar , så mycket sköna detaljer och det svart/vita kortet gjorde sig så bra till allt.!!!
    Gillar din spillbitsblomma, den blir det liftvarning på. super dubber snygg!!!!

    Kraaaaaaaaaam Anneli

  9. WOW! Såååå snyggt!!!

Kommentera

