Teamets tolkningar av April-tävlingen

Hej hej!

Nu ni tjejer är våren här på riktigt! Är det det hos er också tro? Solen skiner för fullt och blommorna börjar göra marken färgglad igen här i lilla Alingsås! Så himla härligt. Våren till ära inspirerar söta Maria oss med en tokhärlig LO-lift med tema – självklart måste ni också vara med å skapa läckra alster utifrån den!!😀

Här kommer några härlig tolkning till våran Apriltävling,
som är sponsrad av Engströms

HÄR läser du mer om Tävlingen och hur du är med!
Å här är skissen som de har inspirerats av!

***

Hejsan hej…… här kommer nu min (Anneli) tolkning av ´Maria´s Lo .

Man skulle ju ha något GRÖNT och så skulle man  ha minst en blomma med ..
Jag har lyckats få med allt på kortet, Tilda har grön kläning och jag valt ett  grönt mönsterpapper och en massa blommor på kortet .

Den söta stämpeln kommer från Magnolia .
Färglagt har jag gjort med ProMarkers och MCP-teknik och målat  i matchande gröna färger.

Det var allt för mig idag!
Passa på nu att skicka in ditt bidrag det finns ett härligt pris att vinna
Tack, tack Maria för en härlig utmaning!

Kraaaaaamar//

***

Här kommer min – Mijas –  tolkning. Det är min ”mellandotter” Olivia som sjunger i rååååååååsa klänning, året var 2000:

Papper från Basic Grey ”Kioshi” – stor favorit just nu!

Blandade blommor som jag fick att söta Annlouise och Madde på min födelsedag!

Lite scrappers floss kom också till användning.

Passa på nu att skicka in ditt bidrag det finns ett härligt pris att vinna
Tack, tack Maria för en härlig utmaning!

***

Å här kommer ett bidrag från mig gäst–DT Annlouise – är man gäst-DT under begränsad tid så gäller det ju att passa på🙂.

Jag har använt ljusblå cardstock – powder blue och ett mönsterpapper från BG serie Kioshi som är så ljuvliga. LOn blev ganska enkel med endast ett fåtal dekorationer, små genomskinliga pebbles, blommor från Prima, en metallfjäril från Kort och gott, pärlor från Kaiser och en mosaik från Panduro. Metall-tagen kommer från en underbar liten butik i Halmstad som heter Krukeriet och inte alls har scrapbookingprylar.

Tack för titten!

//Annlouise

3 kommentarer

Filed under Scrapptorget, Teamets tolkningar

3 responses to “Teamets tolkningar av April-tävlingen

  1. Såååå läckra alster!!!

  2. Vilka underbara tolkningar ni har gjort!! Ni är bara för grymma tjejjer!!😀 hihi

    Älskar hur du fått med så mkt foton Mija och ändå ha så mycket andra detaljer att kika på…

    Kraaaaaaaaaam

  3. Maiden

    Härliga alster! Så mycket detaljer att titta på! Me like a lot!!!🙂

Kommentera

