Skjortkort

Hej på er!

Här kommer en enkel beskrivning på ett skjortkort.

Börja med och klipp ut delarna –  en mittdel och  två armar. Om man ska göra en  skjorta av den mer kvinliga sorten, som jag gjort här kan man även klippa ut en mittremsa och sätta fram på skjortan.

Fäst armarna och sätt sedan dubbelhäftande tejp på sidorna och i botten av kortet  men inte upptill.

Fäst skjortan på ett annat papper, som blir baksidan på kortet. Klipp längs kanten. Sätt dit den ev. mittremsan och dekorera med ett par knappar. 

Jag dekorerade mitt kvinliga skjortkort med lite blommor och blad samt ett par blingstenar längs ärmarna (som synes på bilden ovanför så hade jag samma bård som mittremsan men sen råkade jag klippa sönder den, därför finns det inte med på denna bild)

Avsluta med att sätta in en Tag i öppningen på skjortan så är kortet klart.

Lätt som en plätt! =)

5 kommentarer

Filed under Tekniktips, Tutorial

5 responses to “Skjortkort

  1. Suuuupernajs Yvonne… 😀
    Så himla läckert…

    Kraaaaaaaaaam

  2. Ticke-tack för en enkel och bra förklaring på hur man gör dessa kort – nu kan ju till och med jag prova och göra ett själv (har redan en idé)
    Kraaam C

  3. Wow, jättesnyggt! Som vanlig blir jag sugen på att prova *ler*.
    Tack för inspirationen!

    Kram från mig,
    Eivor/Ejja

  4. Pingback: Skjortkort à la Helén « ScrappTorget

  5. Eva Karlsson

    Åhh, vilket härligt kort! Måste prova!
    Tack för att du delar med dig!
    säger Eva i Kalmar

Kommentera

