Teamet tolkar Februari´s månadstävling del 2

En  -lig Alla Hjärtans Dag!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Idag kommer vi inte och visa er några hjärte-alster för de har ni ju redan sett under veckan. Nej här inne bjuder vi på lite SNÖ och VINTER istället  när teamet fortsätter att visa sina häärliga vinter tolkningar på vår månadstävling som ni hittar HÄR.

 

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *

Temat på månadens tävling är SNÖ och VINTER och för att göra utmaningen lite större fick ni även en måste/får inte-lista att följa:

Du måste:
– ha med ordet SNÖ eller VINTER på ditt alster
– ha med något vitt

– ha minst en 3D-detalj
d v s något som är upphöjd och som ger 3D effekt som t ex
foton satta på 3D kuddar eller upphöjda dekorationer.

Du får inte:
– använda blommor
– använda metallföremål på ditt alster

(undantag: häftklamrar för montering)
– använda något prickigt

 

*  *  *  *  *  *

Februari månadstävling sponsras av Scrapmania

Nu ska jag inte hålla er på halster längre med mitt prat utan lämnar över ord och bild till teamet istället….

*  *  *  *  *

Här kommer min tolkning.


En LO om rådjursspåren i snön som min make fotade förra vintern. Papper från My Minds Eye och Sassafrass Lass.
Cirkeln uppe i hörnet syns lite dåligt men där står datumet när fotot togs.


Några detaljbilder. Lilla ugglan har jag klippt ur ett Basic Grey papper och rådjuret ur ett Sassafrass papper. Hela rådjuret har fått crackle paint på sig och en liten halsduk av tyll. Ugglan är 3D-lackad. Båda sitter på 3D-kuddar.


Bladen kommer från en ljusmanschett jag hade i gömmorna. Med lite stickles på så kom den fram lite mer.

***

Ja, jisses vad inspiration teamet bjuder på idag! Jag kände mig direkt sugen att hoppa på teamtolkningen, men det tog ett bra tag innan jag hittade några passande fotografier.. Anledningen till det är att jag bor i södersta delen av Sverige och här har det på senare år blivit ganska snålt med vita vintrar.. Tråkigt och oftast tappar jag lusten till att fotografera för allt blir bara så grått & trist. Men den som letar skall finna – och jag hittade några foton som min syster tagit på mina minsta killar, då de spenderade en dag i Stadsparken för att mata (läs: jaga) ankor och fika bulle & varm choklad…

Eftersom man inte fick ha blommor (ett måste på mina alster..), ingen metall (mao inga brads… *snyft)* och inget prickigt (nja, det klarar jag för det mesta.) så fick det bli en ”less is more”-layout där fokus absolut ligger på fotona. Bakgrunden är ett papper från DreamStreet och är sparsamt dekorerat med lite swirlar. Ovanpå pappret har jag sen satt ett vitt och ett blått ark av sizoflor, mest för att få en känsla av vinterblått, frost och snö. Lite bruna, snygga hjärtan (som jag fått av Annelie/Cropkakan) och sen 3D-effekten som kommer av hjärtat.

Detta Hjärtat kom av en idé som från början verkade te sig bra – men som slutade i lite halvkatastrof.. haha! Jag delade ett frigolithjärta och kladdade på rätt rejält med cracklepaint.. Snyggt, tänkte jag! Men se, inte ville den torkade cracklepainten fastna/stanna kvar på hjärtat… Nähäpp, så det blev ett halvmålat hjärta som nu legat ett bra tag i scraplådan… Men nu tyckte jag att det kunde vara passande – för det är ju såklart snön som tränger fram där i det blåa hjärtat! Ja, men det ser ju vemsomhelst ju!😉 Eller..?

Tack för mig och jag måste tillägga att det är så rackans kul att få in alla fina bidrag – varenda ett av dem är ett rent mästerverk!

Kraaaam

//

***

Hej hej!

Nu är det min tur att visa upp min Layout efter Cyllans roliga tävling! ja, tänkte nog allra först å främt: Gulp, inga blommor, jamen vad använder man dådå? hihi Så detta var ett bra test för kreativiteten att få skapa utan blommor för mig!

Jag valde att ha riktigt kalla färger, mycket stämplar och andra dekorationer som jag förknippar med snö, kyla och frost. Jag började med att måla en ram med cracklepaint, för att sedan inka med distresserna broken china, pine needles och black sooth. Stansade ut en mäng dstjärnor i bling-bazill och ja, sedan rockade jag loss helt enkelt med dekorationer, bling, tags och lite hjärtligt papper.

Stämplat med stämplar från Inkido och Pysselmyran.

Stjärnor och bling, mums!

Tags, både färdig och en egengjort.

Pärl-swirl från Prima och lite glitterlim på cirkeln.

Titeln: Vem gillar snö?

Ja, vi två ”hatar” snö, jag och min kära syster.  Så jag tyckte det var lite skojj att göra denna LO om att man inte gillar snö istället! Kanske inte var vad Cyllan hade tänk, men jag har ju iaf uppfyllt alla kriterier på tävlingen. *skrattar*

Det var allt från mig!
Kraaaamar//

***

Hejsan hej….här kommer nu min tokning av Cyllan´s tävlning. Fotot plockade jag fram med en endaste gång då jag tycker det är riktigt lyser vinter om det. Ville att farten i kortet skulle smälta samman i hela Lo´n och att man ska känna snön yra. Har målat med akrylfärg bakom fotot och lagt på lite extra så att det ska se ut som snö samt strött lite glitter i färgen innan den torkat helt för att det ska gnistra.

En del snöflingor har jag stämplat direkt i färgen och några med Dristress. Det kanske inte syns så väl men det är väldigt dekorativt i verkligheten. Doodlat lite lätt runt om fotot som en enkel detalj i en sparsamt dekorerad Lo.

Det skulle ju vara med någon 3D effekt och det har jag gjort  med en utav stjärnorna som jag gjorde och målade även dem med akrylfärg.

Jag använde ordet vinter för det är precis så jag ser fotot, en riktig vinterdag  med snökul i backen och till ordet  har jag använt foamthickers.

Många många kramar Eva

* * * * *

Hoppas ni blivit inspirerade att själva skapa lite Vinter-alster efter att ha sett teamets tolkningar  två söndagar på rad. Nu är det bara 5 dagar och skapa ett bidrag till den här tävlingen och skicka in såå har du bara tänkt tanken men inte skapat något än tycker jag du ska ta chansen och vara med och tävla om ett härligt kit med scrappsaker från Scrapmania och en Gäst-DT plats hos oss i marsmånad.

Senast på fredag den 19 februari 2010 måste vi ha ditt bidrag.

Nästa söndag kör vi igång med röstaningen. För i den här månadstävlingen får ni (våra besökare) vara med och bestämma vem ni tycker ska vinna såå glöm inte och titta inom nästa söndag med.

 ♥♥♥

Ha en fortsatt trevlig Alla Hjärtans Dag
-e  kraamar från ScrappTorget och mej

4 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Layouter, Lilla07an/Maria, Månadstävling, Teamets tolkningar, Yoli Design

4 responses to “Teamet tolkar Februari´s månadstävling del 2

  1. Underbara alster, tjejer!! Ni har verkligen lyckats få fram vinterkänslan!

    Kram Helén

  2. Vilka underbara alster ni gjort tjejjer… Älskar era tolkningar!!😀

    Kraaaaaaaaaam

  3. Vilka härliga alster tjejjer, kanon snygga !!

    Kraaaaaaaaaam Anneli

  4. Kan bara hålla med….helt uuunderbara tolkningar och såå mycket snöö-känsla ni fått med. Säger det än en gång ni har lyckats såå bra med att hitta på snygga lösningar till min tuffa utmaning – där ni varken fick ha blommor eller metall på era alster.

    Kraaam C

Kommentera

