Teamet tolkar Februari´s månadstävling del 1

Tiingeling!

Idag ska teamet visa upp sina tolkningar av Februaris månastävling. Tävlingen hittar du HÄR om du skulle blir sugen på att göra ett eget bidrag och skicka in efter att ha sett teamets häärliga inspirationsalster.

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *

Temat på månadens tävling är SNÖ och VINTER och för att göra utmaningen lite större fick ni även en måste/får inte-lista att följa:

Du måste:
– ha med ordet SNÖ eller VINTER på ditt alster
– ha med något vitt
– ha minst en 3D-detalj
d v s något som är upphöjd och som ger 3D effekt som t ex
foton satta på 3D kuddar eller upphöjda dekorationer.

Du får inte:
– använda blommor
– använda metallföremål på ditt alster
(undantag: häftklamrar för montering)
– använda något prickigt

 

******

 

 

 Februari månadstävling sponsras av Scrapmania

Nog pratat från min sida och över till vårt härliga team och deras alster

*****

Wihooo! Vilket väder vi har! När jag satt inne och gjorde detta alster så var det -18 grader kallt ute. Brrrrr sa jag när jag var ute för att ta foton till detta.

Men jag fick  massor av inspiration av det kalla vädret så jag knepade ihop denna lilla ask med en utdragbar låda.

Storleken är  12*15.5 cm. Själva stommen är gjord av vit cardstock som jag har målat sidorna med lim och hällt snöliknande glitter på (MYCKET glitter blir det…). Ett blått vellumpapper med små snöstjärnor fick bli locket och ett vitt organzaband blev själv låsningen.

På locket har jag använt thickers där jag hällde på 3D lack och små mini glaspärlor. Stjärnorna är från Tim Holtz som jag inkat med gul ink och målat distress crackle paint ”clear rock candy” på.

De små röda hållarna är också TH som jag inkat med rött och satt dit en minibling. Kvistarna är utstande i ett mönstrat papper och 3D lack på.

En av sakerna som man inte fick använda var blommor så då gjorde jag små runda ”snurklor” istället. Jag vet faktiskt inte vad de kallas men har sett liknande på en av mina bloggrundor. En knapp och bling i mitten fick pryda ”snurklan”.

Det var allt för mig! Tack Cyllan för en kul utmaning!

Kram!

***

….och här kommer ett vintrigt kort ifrån mig. Kortet är 15×15 cm. Bakgrundspapperet är handgjort papper från USA så jag vet inte vilket fabrikat. Det var det papperet som inspirerade mig till detta kort. Granstämpeln, som är från Stämpelboden,maskade jag så att det blev två och sen täckte  jag  över dom och stämplade vargen så att den kom bakom granarna. Det är en monterad stämpel från Inkadinkado. Öste på massor med  Liquid pearls white opal på granarna och sedan även lite  Pearl Maker  kristall och sen strödde jag på lite konstgjord snö. (Snön som är i nederkanten av kortet är äkta då jag fotade kortet utomhus)

När detta visas finns kortet hos en kusin i  Värmlandsskogarna som fyllt år. Passar tycker jag eftersom dom både  har snö och varg  (fast jag tror inte att dom är lika stor älskare av vargar som jag är,hihi).

 

 

 

 

***

En sådan här härlig utmaning kan man ju inte motstå att skapa efter. Jag har valt göra ett kort, använt lite spillpapper som låg hemma i lådan. Hittade en  gullig stickers i en låda och lite söta snöflingor som jag satt fast med 3D- kuddar. Har sytt med symaskin runt papperet, slitit upp lite här och där.

Nu ser jag fram emot att se era tolkningar av denna roliga  utmaning  – som bjuder på många möjligheter.

Kram Anneli


***

Jättekul tävling …men svår – inga metallförmål!!  Jag kunde alltså INTE använda mina silverbrads, silvertråd, charms…Nå väl – så här blev den:

Diverse spillbitar har kommit till användning.

Små söta silver-mosaik, minibling små stärnor i silverpapper. På den stora stjärnan har jag kladdat rejält med Stickles ”Rock Candy”

Lycka till i tävlingen!

Mija

***

Oj, detta var verkligen en utmaning! Inga blommor?! Hur skulle jag få till nåt då??😉 Men det gick till slut! Det är tur att det finns blåa distresser… *hihi*

Bitande vinterkyla, ja det har vi ju verkligen haft den här vintern! Passade ju bra med blått, vitt och glittrigt då. Lager på lager av en massa spillbitar från Inkidos gamla vinterpapper. Några har jag stansat med Martha Stewarts doily lace punch. Distresser runt alla kanter som sagt och det är Weathered Wood jag har använt här.

Embossade några snöstjärnor i clear (Reprints stämplar) och distressade över dem. Några snöflingor i chipboard har jag också embossat och ett par av dem har fått lite Stickles över sig. En har jag hängt upp i en bit pärlfloss. Lite bling, spets och sen har jag rotat fram lite punchinella, som det var länge sen jag använde! Titeln är MM:s alfastickers och ”vinter” har jag stansat ut med QK Flirt och täckt med Crackle Accent.

Hoppas att vi har lyckats inspirera er, så att ni själva skapar härligt vintriga alster och skickar in till månadstävlingen!🙂

Kram Helén

* * * * *

Ni sitter väl inte och fryser nu när ni sett alla härliga snöö-alster va? ;-) Nästa vecka får ni se mer snöö och vinter för då kör vi del 2 med teamets tolkningar. Innan vi säger tack och hej för idag vill jag passa på och tacka Scrapmania som sponsrar den här tävlingen.

Ha en fortsatt trevlig söndag
önskar ScrappTorgs tjejerna och jag

4 kommentarer

Filed under Alter, Cyllan/H-zon Design, Helén, Kort, Layouter, Månadstävling, Teamets tolkningar

4 responses to “Teamet tolkar Februari´s månadstävling del 1

  1. Vilka hääärliga vinter-alster! Det är såå kul och se hur ni alla tacklat min måste/får inte -lista på olika sätt för att komma på nya lösningar till dekorationer…grymt kreativt!
    Kraaam C

  2. oj oj oj vilka grymma tolkningar helt otroligt läckra allihop. Ska kolla in detaljerna igen…..
    Kram

  3. Wow vilka helt ljuvliga tolkningar ni gjort tjejjer… ja, det är verkligen såååå mkt vinter-känsla i dem!!😀 Yeaahhh

    Kraaaaaaaaam

  4. Wow! Så mycket läcker inspiration ni bjuder på! Alltid lika härligt att kika in här!

Kommentera

