Februari månadstävling

Tingeliiing!

Idag är det dags och presentera en ny månadstävling här inne på ScrappTorget

Priset till den här tävlingen är sponsrat av Scrapmania

 

*   *   *   *   *

 

För mig är februari den månad då till och med vi när nere i snöfattiga Skåne brukar få en släng vinter. Fast den här vintern har vi fått njuta av snö och riktig vinterkyla (från och till) sedan veckan innan jul så att bestämma vad jag skulle ha för tema på tävlingen var inte så svårt 😉 Det fick blir SNÖ och VINTER.
Jag vill att ni låter er inspireras av snön som faller i stora härliga flingor eller som yr i vinden. Kalla dagar då man värmer sig med något varmt i en solig backe efter ett härligt utepass i snödrivorna. Blöta vantar och rosiga kinder. Barnens skratt när de tumlar runt i snön, faller ur pulkan i backen eller när de hoppar i snöhögen som ni precis skottat klart. Ja jag tror ni förståår att jag vill att ni öser på med kyla, snö och häärlig vinterkänsla i de alster som ni skapar till den här tävlingen men för att göra det lite svårare för er har jag även skapat en måste/får inte lista som jag vill att ni följer:

*     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *

Du måste:
– ha med ordet SNÖ eller VINTER på ditt alster
– ha med något vitt
– ha minst en 3D-detalj
d v s något som är upphöjd och som ger 3D effekt som t ex foton satta på 3D-kuddar eller upphöjda dekorationer

Du får inte:
– använda blommor

– använda metallföremål på ditt alster
(undantag: häftklamrar för montering)
-använda något prickigt

*     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *

 

REGLER:
* LO:s, kort eller alter- allt är välkommet
* Ditt alster måste vara nygjort för den här tävlingen
* Endast ett bidrag per person
* Vinnaren utses genom läsarnas röster här på bloggen + röster från oss i teamet (vars röster väger lite tyngre 😉 )
* Du får blogga ditt tävlingsbidrag när som helst – bara du länkar till ScrappTorget

Maila en bild på ditt alster till  scrapptorget@gmail.com senast fredagen den 19 februari 2010. Förminska gärna bilden till 500×500 pixlar.
Märk mailet ”Februari-tävling”

 

VINST:


Härliga pysselsaker från Scrapmania + en Gäst-DT plats hos oss på ScrappTorget i mars månad

 

*   *   *   *   *

Innan ni pyser iväg och skapar era egna tolkingar till den här tävlingen tänkte jag bjuda på lite inspiraton. Jag är ju en kortmakare i grund och botten såå först tänkte jag göra ett flaskkort men under resan bidde mitt flaskkort en stor Tags som tillsist blev en altrad chokladkaka. Ja så kan det gå ibland när jag får en idé (fniss) men jag tyckte att texten passade bättre på en chokladkaka än på en vinflaska.

Jag började med klippa till två bitar papper i fotokartong. På dessa stämplade jag med Vintergrunge, en stämplen från Tingtura och embossade med Bridal embossingpulver (ett vitt glittrande pulver). Sen färgade jag in allt med Broken China distress så att snöflingorna kom fram – tyvärr syns det inte på fotot hur det embossade gnistrar som riktigt snö.

Ännu en stämpel från Tingtura, Vinterflicka. Henne har jag färglagt med Promarks pennor. Jag höll mig till mycket vitt och pastelblå för att få till en så isig känsla som möjligt. Tyvärr syns inte heller det turkosa glitterlims pluppen jag dekorerade blommans mitt på flickans hatt med på fotot.

Texten har jag skrivit ut med dymon. Jag klippte ut bokstav för bokstav och böjde till dem lite mot min nagel för att få till den slitna effekten. Till dekoration har jag använt en plaststjärna som jag fäst med genomskinlig pärltråd som jag snurrat ett par varv runt cholkadkakan. För att hålla plaststjärnan på plats knöt jag fast en vit pärla längst ut på tråden. Satte vit fransgarn under stjärnan och satte även lite längs kanerna på Tagen för att få till ännu mer vinter-känsla.

* * * * *

Ha det gott och glöm nu inte att ha kul när ni skapar
Kraaam C

8 kommentarer

Filed under Alter, Cyllan/H-zon Design, Månadstävling

8 responses to “Februari månadstävling

  1. Wow!!! Din chokladkaka ser verkligen mums ut, härlig färg och så snyggt med det embossade snöflingorna. Mycket läckert!!!
    Kram

  2. uuunderbar tävling! här kommer det rockas fett! hihi

    kraaaaaaaaaaam

  3. Vilken kul tävling , chokladkakan ser så god ut, synd bryta förpackningen, den är döläcker. 🙂

    Kraam Anneli

  4. En liten fråga….
    Kan det stå ”Winter”….. det är nämligen tryckt på pappret & tänkte nyttja det =)

    Jeanette

    • Cyllan

      Förlåt att mitt svar dröjt…
      Ja det är okej och använda de engelska orden för snö och vinter.
      Och skulle någon vilja skriva det på något annat språk så är det också okej bara något av orden snö eller vinter finns med.

      Kraam C

  5. Pingback: Teamet tolkar Februari´s månadstävling del 1 « ScrappTorget

  6. Pingback: Teamet tolkar Februari´s månadstävling del 2 « ScrappTorget

  7. Pingback: Snö och vinter…. « Eviebee's Blog

Kommentera

