Kärleksfullt kort med Copics

kort-och-stc3a4mplat

 

Hej kära medpysslare, Tettiz här! Efter min tutorial om hur jag målar med Copics så lovade jag att visa ett kort med det målade motivet, så jag knåpade ihop ett kärleksfullt kort – passande inför Alla hjärtans dag. Lite distressat, lite romantiskt, lite nytt i form av Inka Gold, och resultatet blev detta:

ILOVEYOU_ST_Copics

 

Motivet stansade jag ut med en oval die och lade sedan till en ram med en annan die. De mönstrade papprena är härligt pastelliga och romantiska, vilket passade bra till det romantiska temat. Blommor och spets fick bli pricken över i. Biljetten med text har jag stansat ut och färgat in med Inka Gold och sedan satt fast bokstavsstickers och ett utstansat hjärta på – som en liten ”golden ticket”.

Jag hoppas att vår lilla färgläggningskavalkad har inspirerat och/eller tipsat er att testa nya (eller gamla) färgläggningstekniker. Själv har jag funderingar på att testa att färglägga med distress refiller igen. Sist jag gjorde det (för ett par år sen) gick det inget bra alls, tyckte jag – men nu vet jag att pappret kan ha en STOR inverkan på resultatet, och är beredd att prova igen. :)

Vilka färgläggningstekniker har ni testat?

Ha det gott och pyssla lugnt!

LoggaTettizLITEN

Lämna en kommentar

Under 'Tettiz, Alla Hjärtans Dag, Färgläggning, Kort

Kommentera

