Less is NOT more!

Hej på er, vänner! Det känns som en evighet sedan jag, Nenne,  gjorde ett eget inlägg här, helt för mig själv, utan att utmana teamet eller er! Då blev det nästan stopp…och jag tänkte: Vad ska jag nu hitta på?! Jag har ett par stora inspirationskällor, och beroende på vad jag känner för så går jag till lite olika bloggar – nu var jag sugen på att göra lite snygga, enkla kort och då kilade jag raskt över till Jennifer McGuire, känner ni till henne? Hon är en mästare på att stämpla, embossa och håller i onlinekurser och gör videotutorials på sin blogg och dessutom gör hon så sjukt snygga kort – både färgstarka och gulliga, ibland mer strikta och klassiska. Fantastisk inspiration med andra ord!! Det som inspirerade mig mest när jag kikade runt på hennes blogg var att använda MÅNGA av något! Sagt och gjort, här kommer mina tolkningar på att använda fler av samma sorts dekoration.

Först ut ett kort med massor av knappar, i övrigt busenkel design:

Fortsätter på temat hjärtan, här ett kort med många utstansade i hjärtan i två storlekar och olika färger. Stämplarna på de här båda korten kommer från mitt bästa textstämpelköp någonsin: Swedish sentiments från Starving artistamps.

 Till sist ett kort med remsor av papper i regnbågens alla färger (nästan iallafall!):

Jag tror jag ska gå och göra ett kort med massor av bling nu…eller kanske massor av fjärilar..eller blommor..eller varför inte massor av stickers?! Vad skapar du och vem inspirerar dig? Om du skapar ett kort, eller en layout för den delen, med många av en sak kan du väl lämna en kommentar med länk här så vi kan kika?! :)

1 kommentar

Under Inspiration, Kort, Nenne

Ett svar till “Less is NOT more!

  1. Vilken kul grej! Måste pröva på nån dag. Roliga och glada kort. Härligt med färger! :) Det textstämpelsetet har jag också och I love it!

Kommentera

