Roolz skapar med Ljuva Änglar…

Jag (Roolz) ska idag visa lite inspiration till Augustis månadstävling ”sommaren är kort”. Jag fick ett kit ifrån Ljuva Änglar att skapa med och ett likadant kit är dessutom vinsten i tävlingen..

Så här såg det ut:

Det var ett ganska somrigt kit med Cardstock och mönstrade papper ur Magnolias serie ”sweet rainbow”.

***

Jag valde att tolka månadstävlingen som sommaren är kort (=gratulationskort), så då gjorde jag mestadels somriga gratulationskort av mitt kit..

och först ut är ett ganska rosa kort med det fina randiga papperet och en jättesöt jordgubbecharm. Alpha-stickersen är genomskinliga, så de smälter in fint i bakgrunden.

***

I kontrast till det rosa kortet kommer då här ett blått, med lite utklippta detaljer ifrån det mönstrade papperet med solar och moln på. Ibland kan det vara lite svårt att få kanten bra på kort, med magnolias papper, eftersom de är 12″ och har fina distressade kanter hela vägen runt om.. men, då har jag ett litet knep för att få alla kanterna fina, när man skurit ner papperen. om man drar med ett sandpapper över kanten på papperet (där det inte var distressat/vitt ifrån början) så blir det nästan likadant som på de andra sidorna.. så har jag gjort på två av sidorna på det mönstrade papperet (med solar/moln) på detta kortet, kan ni se vilka?

 

***

Till glass-kortet använde jag det rutiga mönstrade papperet, men färgade in det lite med distresser, för att ge det ett ”kexigare” utseende.

***

Jag gjorde även en LO med en kanske lite mer vanlig tolkning, om att sommaren är kort och snabbt är över.. därför valde jag att scrappa ett typiskt sommarfoto, som man kan njuta av hela hösten. nämligen ett foto på min dotter när hon åker linbana, något som vi gör väääldigt mycket på sommaren..

  

***

Till sist vill jag bara passa på att säga tack till Ljuva Änglar för chansen att få skapa med detta härligt somriga kit.. :)

//Roolz

.

5 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Layouter, Ljuva änglar, Månadstävling, Roolz, Scrapptorget

5 responses to “Roolz skapar med Ljuva Änglar…

  1. Oj så mycket fint du gjort

  2. Pingback: kort med Ljuva änglar.. « Roolz's Blog

  3. Så mycket läckert du har gjort med kitet!

  4. Pingback: Vinnare i augusti månadstävling!!! | ScrappTorget

Kommentera

